SOL VIND OCH VATTEN



Att åka nattåg i Indien är både obehagligt och fascinerande.  
Man ligger som i ett fängelse på varsin brists och bara önskar att man ska somna fort så man snart är framme. Och toaletten ombord ska vi inte prata om, jag övervägde länge om det skulle var bättre om man kissade ner sig... 

Men de toa besöket kan vara det äckligaste och bästa jag någonsin vart med om. 

När vi väl kommit av tåget ca 10h senare inser vi att vi kommit till Indiens baksida. Med gråten i halsen kände jag för första gången en liten längtan hem.

Efter x-antal timmar och onödiga taxi kostnader var vi framme i Kerala på cherai beach. Vi blev då lite snåla och bodde en natt hos en indiskfamilj. 

De sista dagarna i Indien tillbringar vi i närheten av Trivandrum, på light house beach. Vi är tillbaka i himmelen, fullt av surfare och härligt strandhäng. Snart väntar sri lanka och regnperiod..

Men det är ju tur att man kan skratta åt saken, jag är glad att ha Emma och Emelie vid min sida. 

Kommentarer:

1 Marie:

skriven

Men det är kanske en upplevelse att ha sett den sidan med ;) Ha en go sista tid bland alla surfare!Kramis

Kommentera här: